четвъртък, 1 януари 2015 г.

Пълнена пуйка

Първата ми борба с тази голяма птичка, но смея да твърдя - успешна. От предната вечер съм я масажирала с подправки от лятната градина и под кожичката съм подпъхнала доволно количество масълце, във вътрешността - 2-3 стръка градински чай/салвия/.


На следващия ден се напълва с:
1 сурова наденица,
бекон,
парченца ябълка,
кестени/ при мен от консерва със сладко - вместо да слагам варени кестени и мед :)/
Фаршировам с фини парченца сланинка.
Покривам със зелеви листа и  сипвам в тавичката голяяма чаша вино /Бяло или червено - всичко зависи от личните предпочитания. Някъде бях чела, че слагат червено, но аз избрах бяло - нали птицата е "бяла". После "цоп"  във фурната. Обикновено се казва, че на килограм тегло се засича 1 час печене. Е, аз го удвоих, че и малко повече! Пекох на 200, после на 150 градуса за 4-5 часа. Е, доволна съм! Домашните едва дочакаха гарнитурата от печен лук и ябълки - м-м-м.....
Добър апетит!



3 коментара:

  1. Ммм, интересна идея! И нашата новогодишна пуйка беше пълнена, но по традиционния начин - с ориз, гъбки, стафиди и малко орехи, а около нея кисело зеле (мъжете ни не са много по експериментите :D). Отгоре покрита с бекон и тук-там шпекована със сланинка и чесънче. Вкусно беше :)
    PS: Рядко коментирам вкусотийките ти, но редовно се облизвам лакомо :)

    ОтговорИзтриване
  2. Петя, много добре си я докарала пуйката. Аз всяка година правя по традиция, но тази година промених тизи факт - по желание на дъщерята, макар че случих на Коледа на едно уж свободнорастящо, но жилаво (явно възрастно) пиле:))

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря Ви, момичета! Наистина съм доволна от резултата. Напук на всички твърдения, че месото е сухо, се получи много крехък резултат:) Дори студените остатъци се доядоха с удоволствие.

      Изтриване